16 янв. 2013 г.

Банкрутство "Аеросвіту" є першою відкритою сутичкою кланових угрупувань

Банкрутство компанії «Аеросвіт», що належить олігархові Коломийському, – лише перший прояв намірів сім’ї Януковича поступово здійснити поглинання усіх інших кланово-олігархічних груп, далі слід очікувати й інших війн «Сім’ї» з олігархами.

Компанія «Аеросвіт», процедура банкрутства якої набула останнім часом такого розголосу, належить Коломойському, як і «Донбасаеро» і «Дніпроаеро». Це три його структури, які разом формують Українську авіаційну групу, у власності якої перебувало 74 літака. По суті, він був монополістом на цьому ринку. Його перевага полягала в тому, що аерокомпанія має кілька компонентів успішності.

Сучасна авіакомпанія – це підприємство, яке належить до 4 та 5 технологічних укладів, її функціонування передбачає, по-перше, наявність сучасних літаків, по-друге, наявність добре підготованих пілотів і стюардес, і можливість їх готувати в подальшому, по-третє, наявність системи безпеки.

По-четверте, добре відпрацьований механізм отримання фінансових ресурсів, і відповідно їх використання і можливість мати оборотні кошти. По-п’яте, доступ до якісного дешевого пального, по-шосте, це ціла карта відпрацьованих рейсів. Дуже важливо, коли рейси компанії узгоджені із рейсами інших великих авіакомпаній, які здійснюють великі перевезення і працюють у великих транзитних пунктах, аеропортах. І успішна авіакомпанія повинна співпрацювати із потужними аеропортами, такими, як Франкфурт-на-Майні, Амстердам, Прага, Будапешт інші великі аеропорти, в тому числі в Азії. Адже є багато комбінованих рейсів, і дуже важливо доставляти своїх пасажирів, підлаштовуючись під ці великі компанії, які здійснюють перевезення в ті пункти, в які ти не возиш своїх пасажирів.

По-сьоме, це налагоджені відносини з великими аеропортами, щоб там знали цю авіакомпанію, щоб її бренд був розкрученим, щоб йому довіряли, для цього слід мати свої представництва всюди, де ти возиш своїх пасажирів. По-восьме, повинні бути партнерські відносини із диспетчерськими службами цих аеропортів.

У такої компанії повинне бути дуже добре інформаційне та управлінське забезпечення, автоматизоване, комп’ютерне, високе технічне забезпечення.

Тому тут велика складова інтелектуального капіталу, це не універмаг чи металургійний завод, більша частина цього організму перебуває у віртуальній сфері. То ж велику роль відіграє людський капітал і різні ноу-хау. Так сталось, що Коломойський все це зробив, і його структура працювала. Наскільки я розумію, в його компанію хотіла запустити свої пазурі сім’я Януковича, вона захотіла прибрати собі це господарство, щоб контролювати галузь.

Але Коломойський зміг її провести, і одна із версій полягає у тому, що він просто почав банкрутити компанію, тим паче, у нього є своя фінансова група і банк, і він, мабуть, став брати кредити через якісь інші фінансові установи, незрозуміло тільки, під які гарантії – чи під літаки, чи під гарантії інших банків. І він, мабуть, набрав стільки кредитів, щоб підвести компанію під банкрутство, але все це робив навмисне.

Згідно з цією версією, за словами експерта, Коломойський вирішив реалізувати свій план якраз на різдвяні і новорічні свята, коли багато українських пасажирів опинились за кордоном, і все обвалив, коли закінчились канікули, щоб роздути скандал, щоб перевести його у політичну площину.

І я думаю, що він свого досягнув. Але сказав, що не винен, що так склались обставини і компанія подала на банкрутство.

При цьому, схоже, що грошей Коломойський не втратив, ще й примножив свої статки, а з другого боку він завдав серйозного удару по сім’ї Януковича, і поставив у скрутне становище наших співвітчизників, до того ж заможних, щоб показати, що багаті теж плачуть, щоб вони на все це розізлились, підготував все це дуже добре технологічно. Найгірше ж він зробив для України. По-перше, він вдарив по українцям, які купили квитки, він їх підставив, ще й на різдвяні свята. Але ще гірше те, що сьогодні можуть знищитись кілька підприємств, які належать до 4 і 5 технологічних укладів. І тоді, фактично, в Україні не залишиться таких великих національних авіаперевізників, які відповідали б стандартам сучасних компаній.

Ми побачили першу відкриту сутичку двох фінансових кланово-корпоративних угрупувань. В результаті постраждало багато українців, які зіпсували свої відпустки, при чому все це були не бідні люди, підірвана довіра до національного оператора. Ось результат дій цієї ненаситної криворізько-єнакіївської гідри, яка переслідує лише свої корисливі хижацькі інтереси, їй байдуже те, що руйнуються високотехнологічні галузі, український промисловий потенціал, і тисячі людей стають безробітними, їх сім’ї втрачають засоби до існування, а українська держава ще більше наближається до руїни.

З другого боку, ми побачили першу справжню війну, і це лише початок, тому що триває конфлікт між Януковичем і Ярославським, який проявився у скандалах навколо футбольного клубу «Металіст» та інших підприємств Ярославського, це і війна між Сім’єю і Хорошковським, зараз має початися конфлікт з Порошенком, триває війна «Сім’ї» і Тимошенко, причаїлась розгромлена група Ющенка. Поки що лише групи Фірташа і Ахметова якось викручуються. І ще Пінчук сховався, і відкуповується від «Сім’ї». Але це не триватиме довго, тому що у неї апетити непомірні, і вона намагатиметься пожерти всіх, і Пінчука разом з Кучмою також зжере, а зараз у них на черзі – Коломойський, конфлікт між ними, схоже, вже набирає відкритого характеру.

Я уже говорив, що кланово-олігархічна система олігополії, яка функціонувала за часів Кучми та Ющенка, перетворюється на кланово-олігархічну монополію, на чолі якої буде стояти сім’я Януковича.

Адже правлячий клан хоче зжерти всіх інших, і це лише початкова фаза, він жертиме всіх – і народ, шляхом запровадження нових податків і знищення малих приватних власників, і великі фінансово-корпоративні групи. І страждатиме від цього в цілому Україна та українська нація, нас опускають ще більше, перетворюючи на відсталу, рецесивну, падаючу країну-руїну.

Комментариев нет: